Τα Λιόσια κατέκτησαν το Ηρώδειο με τον Ορέστη Δημητρίου και την οκτάχρονη Ματίνα

Μια σπουδαία παράσταση σε έναν εμβληματικό πολιτιστικό χώρο
Είναι μια υπερβολή που όμως δεν απέχει από την αλήθεια. Το πολιτιστικό κίνημα του Δήμου Φυλής «άλωσε» το Ηρώδειο, έναν από τους κορυφαίους πολιτιστικούς χώρους της Ελλάδας, μέσα από τη συμμετοχή δύο ανθρώπων του σε ένα σπουδαίο πολιτιστικό γεγονός.
Το Σάββατο 10 Οκτωβρίου 2016 ο συντοπίτης μας χορευτής και χορογράφος Ορέστης Δημητρίου, συνιδρυτής του ΧΟΡΟΘΕΑΤΡΟΥ ΑΜΥΝΑ και η οκτάχρονη μαθήτρια του, Ματίνα Αποστολίδη έκαναν πράξη το όνειρο κάθε καλλιτέχνη να εμφανιστεί στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού. Πήραν μέρος στην κορυφαία παράσταση του Κώστα Φέρρη ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ μαζί με, τουλάχιστον, 30 μουσικούς, ηθοποιούς και χορευτές και μάλιστα σε σημαντικούς ρόλους. Μια πραγματική υπερπαραγωγή που ανέβασε, για να ενισχύσει ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΗΘΟΠΟΙΟΥ, η Πρόεδρος του Ιδρύματος, Άννα Φόνσου, με τη συμπαράσταση του Υπουργείου Πολιτισμού, του Δήμου Αθηναίων, της ΔΕΗ και άλλων χορηγών.
Η παράσταση πραγματεύτηκε το αγαπημένο θέμα του Κώστα Φέρρη, δηλαδή τον τρόπο που το ρεμπέτικο, η μουσική της προσφυγιάς και του περιθωρίου, όχι μόνο καθιερώθηκε, αλλά και λειτούργησε καταλυτικά ανοίγοντας νέους δρόμους στη σύγχρονη ελληνική μουσική. Μέσα από τη βιογραφία της θρυλικής ρεμπέτισσας ερμηνεύτρια Μαρίκας, παρουσίασε την πορεία και την εξέλιξη του ρεμπέτικου, από τα χρόνια της προσφυγιάς και του μεσοπολέμου, μέχρι τη θριαμβευτική είσοδό του στα «σαλόνια» του ελληνικού τραγουδιού.  
Ο Ορέστης υποδύθηκε έναν αυθεντικό μάγκα που σκότωσε το δοσίλογο, πρώην αφεντικό του τεκέ που ανέδειξε τη Μαρίκα, στην προσφυγική γειτονιά ΛΕΜΟΝΑΔΙΚΑ του Πειραιά. Η επτάχρονη Ματίνα ζωντάνεψε, επί σκηνής,  την αξέχαστη Μαρίκα, στην αντίστοιχη ηλικιακή φάση της ζωής της. Και οι δύο κατέπληξαν αποσπώντας το αυθόρμητο χειροκρότημα των θεατών, ανάμεσα στους οποίους βρέθηκαν και πολλοί συντοπίτες μας που δε θέλησαν να χάσουν αυτή τη μεγάλη στιγμή.
Εκείνος που δε σεβάστηκε την προσπάθεια των συντελεστών της παράστασης ήταν ο καιρός. Διεκδίκησε και τελικά πήρε, με το έτσι θέλω, το ρόλο του πρωταγωνιστή. Όταν οι ηθοποιοί και το κοινό αγνόησαν, επιδεικτικά, τις προειδοποιητικές αστραπές και το ενοχλητικό ψιλόβροχο του πρώτου μέρους, το γύρισε σε δυνατή βροχή η οποία, λίγο πριν το τέλος, επέβαλε τη διακοπή της παράστασης.
Μάταιος κόπος γιατί είχε ήδη περάσει στην αθανασία, χάρη στην στωική αντιμετώπιση του καιρού από ηθοποιούς και θεατές που υπέμειναν, αγόγγυστα, τα καπρίτσια του, για τουλάχιστον μιάμιση ώρα. Το μόνο που κατάφερε ήταν να χαράξει, ανεξίτηλα, στη μνήμη τους, τις πραγματικά μεγάλες στιγμές που έζησαν στο Ηρώδειο, όπου, εκείνη τη φθινοπωρινή βραδιά, σφιχταγκαλιάστηκαν η Τέχνη με την Ανθρωπιά.
Θα ήταν άδικο να μην γράψουμε δύο αράδες για το πολιτιστικό κίνημα του Δήμου Φυλής, χάρη στο οποίο η πόλη έκανε ένα μεγάλο άλμα. Η συνεύρεση σε πολιτιστικούς χώρους και οι διαπροσωπικές σχέσεις που έχουν αναπτυχθεί άρχισαν να αποδίδουν καρπούς.
Ο Ορέστης βρέθηκε στο Ηρώδειο λόγω της μακρόχρονης προϋπηρεσίας του στο χώρο του θεάματος. Όμως η μικρή Ματίνα δεν θα είχε ακούσει τίποτα για την κρίσιμη οντισιόν, αν δεν ήταν μέλος του ΧΟΡΟΘΕΑΤΡΟΥ ΑΜΥΝΑ και μαθήτρια της Βίνας Ασίκη από τα γεννοφάσκια της. Ούτε θα είχε ζήσει αυτή την εμπειρία αν  κι αν δεν την είχε ενθαρρύνει ο παππούς της Βασίλης Στεφανουδάκης που συμβαίνει να είναι Πρόεδρος του Συλλόγου Κρητών και φίλος της Βίνας. Τα υπόγεια πολιτιστικά ρεύματα λειτούργησαν αρμονικά στη συγκεκριμένη περίπτωση κι έδειξαν ότι  μπορεί να προσφέρουν ακόμα περισσότερα στο μέλλον.
Μιας και ο λόγος για το Βασίλη Στεφανουδάκη να πούμε ότι ήταν δικαιολογημένα συγκλονισμένος, αφού η πρώτη του παρουσία στο Ηρώδειο συνέπεσε με την εμφάνιση της αγαπημένης του εγγονής.
Όσο για τη Βίνα τι να πει κανείς. Απομονωμένη σε μια άκρη, με το νάρθηκα στο πόδι, που στραμπούλιξε στο καλντερίμι της Διονυσίου Αρεοπαγίτου, «ρούφηξε», βουρκωμένη, την παράσταση, βρεγμένη μέχρι το κόκκαλο, αλλά περήφανη όσο ποτέ για τον Ορέστη, αλλά και για τη Ματίνα. Με το δίκιο της.    

Άννα Φόνσου η "ψυχή" του Ιδρύματος "Το σπίτι του Ηθοποιού", εκφράζει ευχαριστίες για την ανταπόκριση  του κόσμου στον φιλανθρωπικό σκοπό της παράστασης, καταχειροκροτούμενη από το κοινό. 
Η μικρή Μαρίκα  και κατά κόσμον Ματίνα Αποστολίδη παίρνει το "βάπτισμα του πυρός" στην πίστα
Ένα καταπληκτικό τσιφτετέλι που αποδίδει, για λογαριασμό της Μαρίκας, η Ματίνα Αποστολίδη
Μια από τις σκηνές που σημάδεψαν την εξέλιξη του έργου. Η Μαρίκα βιώνει επί σκηνής, με τον πιο οδυνηρό τρόπο, τη δολοφονία της μητέρας της Ανδριάνας από τον ίδιο της τον πατέρα, για λόγους ζηλοτυπίας
Η πρώτη εμφάνιση του Ορέστη Δημητρίου στην παράσταση (δεύτερος από δεξιά) στο ρόλο του Φώντα, ενός μάγκα που τιμά τη μπέσα
Μαγική σκηνή, με πρωταγωνιστή τον Ορέστη Δημητρίου που χορεύει ένα συγκλονιστικό ζεϊμπέκικο. Λίγοι χορευτές έχουν τη δική του εκφραστικότητα στο συγκεκριμένο χορό
Σκηνή ζηλοτυπίας με πρωταγωνιστές τη Μαρίκα Νίνου και το Θωμά, πρώην αφεντικό της, στο κέντρο διασκέδασης της προσφυγούπολης ΛΕΜΟΝΑΔΙΚΑ του Πειραιά. Μάρτυρας ο Φώντας που παίζει αδιάφορα το μπεγλέρι του...
Ηρωική έξοδος για το Φώντα, που χορεύει αιματοβαμμένος καθώς μόλις έχει μαχαιρώσει το δοσίλογο πρώην αφεντικό του. Λίγο αργότερα θα δεχθεί, για αντεκδίκηση, τα φονικά πυρά των δολοφόνων του παρακράτους
Η Βίνα Ασίκη, πρώτη από αριστερά στη δεύτερη σειρά με τα μαύρα, παρακολουθεί συγκινημένη την παράσταση. Η εμφάνιση του Ορέστη στο Ηρώδειο την είχε συγκλονίσει
Ο διακεκριμένος ηθοποιός Αντώνης Αντωνίου, με τη γυναίκα του, επίσης ηθοποιό και αδελφή της Βίνας, Νατάσα Ασίκη ήταν ανάμεσα στους θεατές της παράστασης
Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Κρητών Βασίλης Στεφανουδάκης με τη γυναίκα, την κόρη και το γαμπρό του. Ούτε κουβέντα να λείψει, τη μεγάλη αυτή στιγμή, από το πλευρό της εγγονής του
Η δημοσιογράφος Εύη Τριανταφύλλου, παρούσα σε όλα τα γεγονότα που αφορούν στην περιοχή. Στη φωτό με τις κόρες της Ελευθερία και Βαρβάρα
Οι ομπρέλες κάνουν την εμφάνισή τους και η παράσταση διακόπτεται, λίγο πριν το τέλος. Όμως η διάρκειά της ήταν αρκετή για να περάσει το καλλιτεχνικό και ανθρωπιστικό της μήνυμα 

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου